piątek, 3 maja 2024

Wiadomości

  • 7 komentarzy
  • 12477 wyświetleń

S16. Kiedy Mrągowo połączy się z Ełkiem?

Czy budowa S16 przyspieszy? Taką nadzieję daje przyjęta przez Sejm specustawa, zgodnie z którą S16 będzie drogą rokadową, a więc strategiczną z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju. A to pozwoli na przyspieszenie procedur związanych z realizacją inwestycji.

 

Uznanie S16 za drogę strategiczną pozwoliłoby więc zamknąć procedury związane z kwestiami środowiskowymi i ogłosić przetarg na budowę drogi w dawno już wybranym wariancie.

 

Budowa S16 od Mrągowa do Ełku ugrzęzła w administracyjnych procedurach. Drogowcy już ponad dwa lata czekają na wydanie decyzji środowiskowej dla wybranego wariantu. Wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie został złożony w grudniu 2020 roku. 

 

Specustawa daje szansę na to, że wreszcie coś się zmieni. Bo nigdy jeszcze sprawy „szesnastki” nie zaszły tak daleko. Budowa S16 znalazła się w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030, co oznacza, że inwestycja ma zapewnione finansowanie (ok.5,7 mld zł) i według założeń miałaby być budowana w latach 2026-2028.  Ustawa czeka teraz tylko na podpisanie przez prezydenta. - opisuje Gazeta Olsztyńska

 

 

 

 

 

czwartek, 2 maja 2024

Piłkarska majówka 2024

czwartek, 2 maja 2024

Kronika 997

Komentarze (7)

Od początku droga ta ma znaczenia strategiczne i z tą myślą rozpoczęto budowę.
Podobnie jak tzw. przekop mierzei. Ten również ma wyłącznie znaczenie strategiczne.

Korytarz Suwalski najsłabszy punkt NATO s16 obok s61 i s19 jest jedną z kluczowych dróg do transportu wojska amunicji i broni. USA dało swoje wytyczne więc BrukselA i Niemcy będa siedzieć cicho.

Może i przekop mierzei miał znaczenie strategiczne, ale dla kajaków, zagłówek i propagandy. W praktyce nic większego nie wpłynie na zalew wiślany.

Obecnie budowany jest odcinek Mrągowo - Olsztyn i niech najpierw ten dokończą a później wezmą się za wspomniany

Budując po kolei drogi to i za 100 lat będziemy bez porządnej infrastruktury drogowej. Lepiej budować równolegle wiele odcinków naraz to zdecydowanie szybciej wybudujemy. Jedynie z koncepcji budowy po kolei może odnieść korzyść firma, która chcę zapewnić sobie front robót na bardzo wiele lat.

Takie ma strategiczne znaczenie, że zmieniono jej trasę, żeby nie naruszyć otoczenia posiadłości Marty Kaczyńskiej. A drugi aspekt to żeby zmieścić się z trasą koło jeziora Kuc postanowiono zlikwidować fermę jeleniowatych PAN w Kosewie Górnym. No cóż interes zawsze dziewicy wygrał ze zdrowym rozsądkiem

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.