piątek, 29 marca 2024

Wiadomości

  • 9 komentarzy
  • 7600 wyświetleń

Białystok coraz nowocześniejszy

Od środy (30.12) kierowcy mogą korzystać z drogowego węzła Porosły na wjeździe do Białegostoku od strony Warszawy. Powstało tam 10 km nowych jezdni i pięć dużych obiektów inżynierskich, co ma zapewnić bezkolizyjny i szybszy ruch samochodów.

Tzw. węzeł Porosły to sieć połączeń na wjeździe od strony Warszawy trasą S8 w połączeniu z drogą wojewódzką nr 676. Taka inwestycja wiązała się m.in. z koniecznością stworzenia bezkolizyjnych przejść nad linią kolejową oraz połączenia dróg z Trasą Niepodległości. Dzięki temu, korzystając z tzw. śródmiejskich obwodnic, można teraz szybko wyjechać z Białegostoku w kierunku stolicy.

Budowa rozpoczęła się na początku 2019 roku, wtedy też wprowadzono na wjeździe do miasta duże zmiany w ruchu, również dla ciężarówek jadących w tranzycie do granicy z Białorusią czy Litwą, co powodowało ogromne korki. Koszt całej drogowej inwestycji - jednej z najdroższych w mieście - to ponad 277 mln zł, z czego większość to dofinansowanie unijne i rządowe.

 

Podlaskie „eski”. Wreszcie w realizacji - GDDKiA

Komentarze (9)

można narzekać na PiS ale to im trzeba przyznać, drogi idą jak nigdy.

Mam gdzieś Białystok, co z naszym dworcem panie Gwiazdowski i Andruszkiewicz?

Tak rozwija się kosztem podatków ściąganych z dużych firm które znajdują się w małych miastach

Grajewianka- Dokładnie!!

grajewianko-to nie ci ludzie sprywatyzowali wszystko co bylo do sprzedania za bezcen i zostawili ludzi bez pracy-a dworzec to nie wiadomo do kogo nalezy i z tym trzeba sie uporac.

Pytanie Grajewianki jak najbardziej zasadne.. Może Panowie odpowiedzą.. Bo były tak szumne zapowiedzi...

To nie zasługa pisu tylko inżynierów drogownictwa , firm drogowych i specjalistów drogowych oraz środków unijnych bez których mogliśmy tylko pomarzyć o takich drogach. Gierek w latach 70-tych ubiegłego wieku zdobył się na wysiłek całego narodu i ledwie wybudował trasę szybkiego ruchu między Warszawą i Katowicami co było osiągnięciem możliwości naszej gospodarki.

Rout... o jakich inzynierach budownictwa mówisz? to jeden wielki przypadek, te drogi nie spełniają żadnych norm unijnych, po 5 latach do kapitalnego remontu będą bo połowa materiału poszła bokiem na na na prywatę... przestancie wreszcie wierzyć w szwindel w tym kraju!!

Bo widzisz "Ona" w normalnym kraju jak ciężarówka ma ładowność 8 ton to maksymalnie tyle wiezie a u nas jak nie dowali dwukrotnie więcej to twierdzi, że mu się kurs nie opłaca. Dlatego drogi i tak wytrzymują cudownie długo.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.